Pokud si my lidé představujeme nějakého toho soukromého podnikatele na síti nebo nějakou internetovou firmu, pak máme velice často za to, že jde o někoho, kdo si pořídil svůj podnikatelský web, na něm zveřejnil to, co hodlá za úplatu nabízet veřejnosti, a tím byla veškerá organizační práce odbyta a nyní lze už jen čekat, až to začne přinášet peníze. Ale nakolik se tato představa shoduje s realitou?
V zásadě se dá říci, že někdy je tomu do puntíku tak. Ovšem nejednou je ten konec bohužel i výrazně odlišný. Je i celá řada konkrétních případů, kdy si někdo sice takový podnikatelský web pořídil, ale i když udělal vše zdánlivě stejně jako jeho úspěšní konkurenti, žádoucích zisků se nedočkal. A tak strádá.
Je to vůbec možné? Je možné, aby měl někdo díky svému podnikatelskému webu rajský život a druhý tu byl vděčný pomalu za každou korunu nebo za to, že aspoň neprodělává? Věřte mi, že to možné je. A neúspěšné weby jsou daleko častějším úkazem, než bychom si možná uměli představit.
V čem je problém? Proč je tomu právě tak? Na vině tomuto rozdílu v úspěšnosti různých podnikatelů jsou nejednou jejich weby, přesněji kvalita těchto internetových prezentací. A k tomu činnost internetových vyhledávačů, s jejichž pomocí hledá internetová veřejnost to, co chce najít.
Když nemá web dostatečné kvality, dostane se mu od vyhledávačů špatného hodnocení a tento pak zaujme jen nějakou vzdálenou příčku v dlouhém seznamu odkazů, kam už nikdo z těch hledajících nemíří. A pak je to ztracené. Pokud se tedy nenabídnou takovému webu SEO služby, tedy optimalizace pro internetové vyhledávače. Protože jenom optimalizací, tedy odstraněním nedostatků webu, se lze dostat ve vyhledávačích na pozice, kde lze s automatickou dost vysokou návštěvností počítat.
A proto ani vy nepodceňujte SEO konzultace a na ně navazující opatření, pokud se vám v internetovém byznysu nedaří. Bez optimalizace se váš web z neúspěšného na úspěšný nezmění.