Přiznejme si to, http://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Zwyrtek-NEZ-Zruseni-okresu-byla-velka-chyba-priznejme-to-446796 v dnešní době jsme poměrně hodně rozmazlení. Jsme zvyklí mít v obchodech k dispozici čerstvé pečivo, ovoce i zeleninu a celkově speciality, které se v naší malé republice rozhodně nevyrábí. Dováží se ze zahraničí. Mnohdy není dovoz zase tak jednoduchý. Převoz zboží musí splňovat hygienické normy, často musí být využíváno i chladírenských a mrazících vozů, aby bylo zboží přepraveno opravdu v dobré kvalitě. A i přes to se nám nelíbí velké množství kamionů, které křižují naši zemi. Česká Republika je tranzitní zemí, nachází se přímo ve středu Evropy a tím pádem je brázděna kamiony ze všech okolních zemí. Což se nám logicky nelíbí. Dálnice jsou ucpané, řidiči kamionů často agresivní a celkově se naše cesty staly tak trochu džunglí. Jak z toho ven?
Můžeme kamionovou přepravu Shipvio naprosto nahradit? Odpověď je jednoduchá. Nemůžeme. Kamionová doprava je poměrně levná, flexibilní a časově velice příznivá. Pokud bychom chtěli část kamionové dopravy přeřadit na železnice, pak narazíme. Naše železniční síť je totiž poměrně hojně využívaná a nasazení většího množství nákladních vlaků není možné. Pokud bychom dokázali vybudovat síť železnice tak silnou, aby zvládla pojmout většinu přepravovaného zboží tak stejně narazíme. Vlaky nevedou ke každému supermarketu, ke každé menší firmě ani k většině velkých výroben. Zboží by se tím pádem nakládalo a vykládalo vždy 2x navíc, oproti běžné přepravě. Navíc u rychle kazícího se zboží bychom si stejně nepomohli. Přeprava po železnici je vhodná pouze v málo případech, proto také není tak často využívána.
Letecká doprava nám sice nezavazí na silnicích, ale zanechává v ovzduší takovou emisní stopu, že kdybychom chtěli vše přepravovat letadly tak nám asi ekologové nepoděkují. Letadlová doprava je vhodná opravdu pouze na hodně dlouhé vzdálenosti.
Omezení přepravy zboží není v současné době možné. Funguje nám mezinárodní trh a většina zemí je závislá na exportu i importu, každá země zajišťuje pouze část zboží a málokterá dokáže být naprosto soběstačná. Tuto změnu by pocítili především koncoví zákazníci v obchodech.